söndag 10 juni 2012

Söndag och regn!

Nu börjar jag faktiskt tröttna på det här regnet. Det är inget vanligt Thailandsregn utan mer Svenskt regn men i större mängder. Jag är van med en rejäl regnskur och sedan tittar solen fram igen men nu regnar det hela tiden.

Att jag snart varit utan internet i ett dygn gör inte det hela mycket roligare. Inget internet = ingen TV eller dator. Tur att jag har internet på mobilen :)

Maken stack till Phuket igår så jag hade sett fram emot att få kolla på alla de programmen som han vägrar titta på.

Idag har vi målat tavlor, varit på restaurangen samt hälsat på Birgitta som kommit hem från Sicilien. Jag fick citroner och olivolja från Birgittas dotters trädgård. Hon bor på en citronodling :) Samt att jag för första gången ätit färska aprikoser. Det är ju jättegott!! Påminner om nektariner.

Bakat de där kärleksmumsen har jag ännu inte gjort. Måste komma på hur jag ska göra kokos flingor. Har beställt färsk trådad kokosnöt som jag tänkt rosta/torka i ugnen. Det borde väl funka??

Inga kommentarer: