måndag 11 juni 2012

Jag gjorde det!



Nu kan jag titulera mig som Blod-donator.

För första gången har jag lämnat blod. Jag försökte när jag bodde i Sverige men då sa de att jag var för smal dvs undervikt och blev nekad. 12 år utomlands och jag har gått från undervikt till normalvikt och den här gången fick jag ok.

Det var ju hur enkelt som helst. Hela proceduren med inskrivning, kolla blodtryck, kolla blodgrupp och lämna blod tog inte mer än 30 minuter. 

Jag kommer helt klart göra det igen i September och då försöka få med mig min personal. Jag fick idag med mig en tjej men hon fick inte lämna blod då hon nyligen ätit medicin.

Jag känner mig stolt och glad och hoppas att mitt blod kommer till användning.



3 kommentarer:

Anna S sa...

Heja dig!!
Jag har lämnat blodplasma i många år men pga att jag medicinerar mot högt blodtryck sen många år tillbaka får jag inte längre vara plasma eller blodgivare. Synd!

Kram på dig

Linda sa...

Jag har tyvärr inte lämnat blod på flera år, borde börja igen. Det är ju som du säger så enkelt och kan hjälpa många. Är själv tacksam för de som lämnat blod då Moa hade födds och jag förlorade 4,5 liter blod.
Kramar

Therese sa...

Åhh vad du är modig, skulle jag aldrig våga även fast jag vet att det är för en bra sak.. Hoppas regnet har gett med sig hos er, här är det sol idag, underbart.. Kram