lördag 9 juni 2012

Nu har vi varmvatten igen!

Igår efter skolan åkte vi till jobbet och Viktor fick påbörja sin "Scrapbook". Vi printade ut foton och sedan laminerade dem. Viktor tyckte det var jätteroligt och jag är säker på att han kommer att vilja fylla på boken med fler bilder. Nu ska jag bara få honom att skriva några små texter till bilderna.


Efter veckor med mycket (!) regn och stormvindar så tittar nu äntligen solen fram. Det har varit många strömlösa timmar och översvämningar lite här och där. Att byta yttertak på restaurangen under den här perioden är något jag inte rekommenderar till någon. Rena mardrömmen.

När nu solen tittar fram igen innebär det även att vi får varmvatten i huset. Vi har solenergipaneler på vårat tak, som ger oss varmvatten och normala fall har vi aldrig problem med varmvattnet. Men eftersom det varit toktjockt med moln och konstant regn så har våra paneler inte alstrat någon värme vilket resulterat i några kalla duschar. 

Idag tittar då som sagt solen fram igen men jag tror inte vi kommer att få njuta utav den. Viktor har åkt på en förkylning och så även jag. Tess kom precis hem efter att sovit över hos en kompis. Kompisens mamma ringde imorse och berättade att hennes dotter var sjuk.

Jag funderar på att baka Kärleksmums (mockarutor eller snoddas som andra kallar dem). Har nog aldrig bakat det själv. När jag tänker på kärleksmums så får jag direkt upp en bild utav min farmor. Hon bakade alltid kärleksmums och de var så goda. Hoppas jag lyckas :)

Trevlig helg!

Inga kommentarer: