tisdag 26 juni 2012

Den ÄR stor!



Ser ni den?

Den gigantiska (or not) ormen som skrämde livet ur mig igår kväll, när jag skulle ta en dricka från kylskåpet.

Middagen var precis serverad och jag skulle hämta dryck till maten. Öppnar ytterdörren och sträcker mig fram mot kylskåpet och möts utav två stirrande ögon och en äcklig ormtunga.

Jag skriker och slänger igen dörren. Tess frågar vad det är. Jag skriker ORM! Hon undrar om det är en Kobra. Jag svarar nej mellan mina stön. Hon frågade om det var en "Jumping snake" och jag svarar nej. Hon frågar om det är en "Tree snake" och jag svarar ja.

Men mamma, den är ju inte farlig och så sätter hon sig ner och börjar äta.

Viktor börjar gråta för han inte får något att dricka. Jag blir irriterad och säger att han ska få sin dricka. Jag hugger tag i sopkvasten, samlar mod och skrämmer iväg ormen bakom kylskåpet.

Smäller igen dörren och barnen får utegångsförbud tills Maken kommer hem.

Imorse var orm-skrället kvar!

1 kommentar:

Russin sa...

haha förlåt men så jag fnissade när jag läste Tess kommentar.. men nu har jag ångrat mig så jag kommer INTE, haha... Fyyy för ormar och herregud människa hur kan du leva med att dom kommer IN och till och med på kylen.. jag skulle inte våga röra mig, ryser..

hur har den kommit in ?

kram vännen och hoppas du kunnat lugn dig..