lördag 11 juli 2009

Klippkort hos doktorn....

Så, nu mår jag mycket bättre. I går mådde jag verkligen inte bra. Fick återvända till doktorn eftersom jag fått feberfrossa, huvudvärk och ont i alla leder. Det visade sig att jag inte tålde antibiotikan (aldrig haft några problem tidigare). Så jag fick en annan antibiotika, dräneringen borttagen i armhålan och sedan det bästa - Lyckosprutan! Fråga mig inte vad det är men jag har fått den en gång tidigare. Då hade jag dengue feber och mådde riktigt dåligt. Ett par timmare efter sprutan så mår man mycket bättre. En riktig vitaminkick.

Idag mår jag strålande och armen känns bättre.

MEN

Stackars Viktor mår inte alls bra idag. Han har haft feber de senaste 2 dagarna och en otäck hosta. Så idag fick vi åka till barnkliniken. Där var det 1 timmes väntetid vilket är jättelång tid. Stackarn har fått luftrörskatarr och hela munnen/halsen är infekterad och det piper när han andas.  Tack och lov så var det inte Svin influensan. Alla symtomer stämde bortsett från att febern skulle varit betydligt högre.

Tur att jag gick och kollade honom idag eftersom vi åker till Sverige på tisdag. Inte så kul med en så lång flygresa om han är sjuk. Nu har han fått medicin så förhoppningsvis så är han pigg tills dess.

Inga kommentarer: