tisdag 14 juli 2009

Ett erkännande

 

Jag är lite vidskeplig.



Så imorse när den svarta katten sprang över vägen var det dags för spottning men mitt problem är att jag aldrig kommer ihåg om jag ska spotta över den vänstra eller högra axeln. Så det slutar alltid med 3 spott över vardera axel!

Så vad är vidskeplighet/skrock/ticks? För mig är det något som jag hörde under min uppväxt och själv tagit till mig. Min man kan bli galen på mig. Jag är själv inte medveten om mina små "ticks". Här kommer min bekännelse:


Jag måste spotta 3 ggr över båda axlarna om en svart katt korsar vägen
Jag kan inte gå under stegar
Jag kan absolut inte lägga nycklar på bordet
Jag kan inte ställa skor på bordet
Fälla upp ett paraply inomhus
Jag kan inte gå på brunnar 

Är du vidskeplig?



 

Inga kommentarer: