torsdag 2 juli 2009

Nytt läkarbesök

Imorse skulle jag åka tillbaks till doktorn men det kändes inte rätt. När jag googlar runt och pratar med vänner så säger alla- ta inte hål på knölen!

Så idag åkte jag och en kompis till ett annat ställe. En bit ut i bushen, till en tant som inte är leg. doktor men lokalbefolkningen brukar gå till henne. Där fick jag helt andra besked. Sluta med antibiotikan och ta inte hål på knölen! Så värmde hon upp något som liknade ett klistermärke med hjälp utav en tändare och satte det i min armhåla. Detta ska vara där i 4 dagar och sedan ska knölen vara borta. Jag fick inte dricka alkohol, äta durian (gör inget eftersom jag är emot denna frukt redan) eller räkor eller squid. Alkoholen och durian förstår jag för durian höjer kroppstemperaturen och äter man förmycket kan man få feber. Likaså kombinationen durian och alkohol kan leda till gäsning i magen. Det förekommer faktiskt dödsfall varje år pga detta men då krävs en stor konsumtion av båda parter.

Så nu sitter jag här med ett kinesiskt ört klistemärke i armhålan
och har ondare än tidigare och svullnaden blir större och större.
  

Inga kommentarer: