måndag 21 mars 2011

Tess barnkalas

Måndag och åter på kontoret...

Lördag kväll skjutsade jag Bosse & Ingalill till flygplatsen. 2 veckor går fort när man har roligt! Hoppas att ni snart kommer tillbaks igen.

I fredags hade vi Tess barnkalas. Det var 19 barn och minst lika många vuxna. Kvällen började inte så bra. Det ösregnade! Som tur var slutade det efter en timme så vi kunde tillsist sitta ute och äta buffén.



Efter maten blev det lekar så som hoppa säck, skedleken, ballongleken och en lek där man ska blåsa upp en ballong därefter springa och blåsa på en hög med mjöl och slutligen äta en banan. Barnen skrattade och hade roligt.







Det blev självklart "fiskedamm" men de fick fiska direkt på golvet :) Alltid lika uppskattat inslag eftersom det bara är Tess & Viktor som har detta på sina kalas.



Och slutligen tårta, paketöppning och påtok förmycket läsk :) Jag lovade Tess för läääääääänge sedan att på hennes 6 års kalas ska hon få ha läsk. Och läsk blev det.





Kalaset hade jag på mina goda vänners restaurang. Det är en gammal båt de byggt om till en restaurang. Hur mysigt som helst!





Tess fick massa fina presenter. Något som toppade listan var nog den lilla sminkväskan med sitt allra första smink. Det var ögonskuggor, nagellack & läppglans. De två äldsta tjejerna hjälpte henne med en sminkning :)




Pricken över i:et var nog att Tess bästa kompis Josie fick sova över hemma hos oss. När klockan var 00.07 så tyckte jag att det var dags att släcka lampan. 06.30 var de inne hos mig nästa morgon. Kan tillägga att jag då inte sovit någonting pga migrän hela natten.

Jag masade mig iallafall upp och proppade kroppen full utav kaffe och tabletter och packade in alla barn och vuxna i bilen och åkte ner till stranden.



Igår var det storstädning på schemat.

Kan säga att jag låg raklång i soffan klockan 20.00 och somnade som en stock. Har nog inte rört mig under natten, så trött var jag.

 

Inga kommentarer: