tisdag 22 mars 2011

Pricken

Stackars Viktor han har så känslig hud.

Alltid är det han som får stora svullnader och infektion i såren. Små myggbett kan blossa upp och ge obehag. I förra veckan badade han i havet och då fanns det många vattenloppor/plankton. Dessa brukar bara stickas till lite grann och sedan försvinner det. Helt ofarligt och något som man oftast inte noterar.

Tyvärr så blommade dessa upp och Pricken  Viktor fick prickar över hela kroppen. Särskilt rumpestumpen och gisses vad de kliades. (Tess fick några få på rumpan men dagen därpå var de borta).

Jag var på apoteket och köpte ett medel som dämpade mot klådan och allt lugnade ner sig. Men så i lördags så helt plötsligt har alla små prickar blivit infekterade och ja, bilderna får tala för sig själv....




Stackars lille Pricken. Nu har han fått en påse med medicin så vi får hoppas att det snart försvinner.

˜˜˜˜

Igår fyllde vår vän Birgitta 60 år och det firade vi med en god middag. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om Lamm men igår åt jag den godaste Lamm filén jag någonsin ätit (kanske ska tillägga att jag bara ätit lammfilé 2 ggr i mitt liv). Det smakade inte alls kofta :)

˜˜˜˜

Om 2 dagar drar jag och La Familja upp till huvudstaden Bangkok. Det blir en liten minisemester på 4 dagar (3 nätter) och jag har massa roligheter för barnen inplanerat. Det ska bli superskoj.

˜˜˜˜

Dags att ta tag i dagens pappershögar.

Kram

Sara

Inga kommentarer: