tisdag 29 mars 2011

Fitflops in Bangkok

 
Först och främst måste jag bara berätta att jag sitter hemma med 2 barn. Skolan är stängd pga översvämningar! Det pissregnar fortfarande och det är kallt, grått och jäkligt ute.

Vad gjorde vi i Bangkok?? Vi (läs jag) hade planerat hela resan för barnen. Så shoppingen fick sista prioritet. Något som jag kände av rejält sista dagen och var tvungen att stanna vid Central World påväg till flygplatsen. Inhandlade då mina första par Fitflops på ShoeStudio.

Hur många känner till Fitflops?
Vet inte hur "inne" de är i Sverige?

Eftersom jag går i Flip-flops 95% utav dagarna så behöver jag ett par bekväma. Jag har länge kört på Crocs "Capri" men dessa har utgått ur sortimentet. Så nu har jag letat runt och hittade då dessa Fitflops.

Fitflops är supermjuka och sköna. Att tillverkaren påstår att man trimmar lår och rumpa ser jag bara som ett plus. Så här står det på deras marknadsföring:

FitFlop. Get a workout while you walk™



  • help increase leg and bottom muscle activity (up to 30%). (so you feel less ache in your hips and knees),

  • absorb more shock than a normal shoe (up to 22%),

  • help realign ground force reaction closer to your joints,

  • reduce foot pressure.



    Tror vi på dessa mirakelskor? Självklart ;)

Inga kommentarer: