onsdag 9 februari 2011

I'm back

Det var en rysligt seg migrän som övergick till huvudvärk och som fortfarande inte riktigt har släppt. Jag tycker verkligen inte om att vakna med huvudvärk. Det innebär huvudvärk hela dagen och en Sara som inte är på det bästa humöret. Jag hoppas att den ger med sig snart.

De senaste dagarna har jag kännt mig stressad. Makens kompanjon har varit här i 10 dagar så Maken har varit borta större delen. Han har varit i Bangkok och i Phuket. Vi håller på att expandera dykfirman och flyttar in i nya (för oss) lokaler i Patong. Jag har själv inte varit där och tittat ännu. Väntar med spänning tills allt är klart.

Restaurangen blomstrar men personalen börjar bli trötta. När tröttheten smyger sig på kommer irritationen mellan personalen pga stress och korta ord mot varandra. Detta leder till många personalsamtal och jag som domaren i mitten.

Det är även ny månad vilket innebär bokföringen ska in till revisorn. Varje månad bannar jag mig själv för att inte dagligen hålla koll på siffrorna...

Den här veckan är även "Exam week" på Tess skola. Det innebär att hon har 1-2 prov varje dag. Så på kvällarna försöker jag och Tess gå igenom läroböckerna och se så att hon förstår allt. Idag har hon matteprov samt engelskaprov. Imorse på väg till skolan blev hon lite nervös och sa att hon var rädd för att göra fel på plus och minus. Sötfisen.
 



Ibland undrar jag om jag gör rätt. Har hon för långa och för tuffa skoldagar? Men jag känner att så länge Tess är glad och vill gå till skolan så måste väl det vara ett tecken på att hon trivs.

Inga kommentarer: