fredag 25 februari 2011

IKEA Beijing



Jag har världens bästa Make!

Jag är en gammal IKEA:an. IKEA ligger mig varmt om hjärtat. Jag är uppväxt i hjärtat av IKEA dvs Älmhult. Jag har gått på den årliga julfrukosten och lyssnat på Ingvars tal. Jag har fått tillrätta viselse av honom men nästa sekund kramat om honom.

Före våran resa till Beijing så var Maken tydlig med att tala om att det inte kommer att bli något IKEA besök. Enligt hans mening ser alla likadana ut och har man sett 1 varuhus så har man sett alla. Jamen det är ju det som är hela grejen! Helt fantastiskt.

Men när vi väl kom till Kina så låg IKEA i bakhuvudet och gnagde och jag tänkte jag måste iallafall fråga någon om de känner till IKEA. Sagt och gjort, jag frågade vår lokalguide och hon sken upp och sa SJÄLVKLART! Där kan man titta på olika rum och välja ut det man vill ha. Sedan beställer man det och får det precis som i affären. Smidigt och bra tyckte hon.

När hon sedan berättade att IKEA inte låg långt ifrån vårat hotell, då visste jag. Jag har som sagt världens bästa Make :)

Tack för att du orkar stå ut med mina upptåg och tokiga idéer. Tack för att du bar mina 7 ramar som du tydligt sa att om jag nu måste köpa dem, så får du bära dem själv. 

Du är bäst (ibland)!

Inga kommentarer: