onsdag 1 december 2010

Vattenläckage

För ett par dagar sedan väckte Viktor mig och sa att det var massa vatten på deras toalettgolv. Mycket riktigt, det var vatten överallt och det rann även ut från väggen på 2 ställen.



Jag gick ut i trappan och japp, där var vattenfläckar på väggen.

Jag gick ner på bottenvåningen och japp, där var fläckar i innertaket.

Jag tittar på golvet och japp, där var vatten även där.

Bättre start på 1 advent kan man ha :(

Idag kom hantverkaren och knackade upp den första kakelplattan. Hur illa det är vet jag ännu inte. Har inte vågat fråga Maken.

Håll tummarna för att det inte är så illa!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

För övrigt mår jag riktigt bra idag.

Vaknade inatt och baksmällan hade satt igång. Jag gick då upp och hällde i mig 1 liter vatten och 2 huvudvärkstabletter och la mig på spikmattan. När jag sedan vaknade imorse så gjorde ryggen så ont att huvudvärken kom i skymundan :)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Idag har jag haft utvecklingssamtal/kvartsamtal med Viktors fröken. Han är en riktigt duktig liten pojk som mamma Sara är mycket stolt över :)

Nästa vecka är det Tess tur. Det ska bli extra intressant med tanke på att hon har så många olika lärare och jag inte har samma kontakt med dem som med Viktors fröken. Tess började första klass i september så det är många nya ämnen.

Den här veckan har de "exams week" vilket innebär att de varje dag har prov. Idag har hon haft Thai samt Social Science. Imorgon har hon Engelska samt Franska. 

Nu ska jag sätta mig vid matbordet och tjata på min dotter att hon ska äta upp sin för®%#&Yade mat. Jag kan bli tokig! Idag har jag gjort spagetti och köttfärsås. Vilket barn äter inte detta?? ALLA utom min fisförnämda lilla fröken som rykar näsan åt all mat, suck.

Kram till den som vill ha,
Sara 

Inga kommentarer: