tisdag 18 augusti 2009

Saknar min dator

Nu börjar jag få blogg-abstinens. Saknar min dator. Vill åka hem och ladda ner alla semesterbilder så jag kan få visa er alla vilken bra Sverigesemester vi har haft. 

Ska passa på att ställa fråga: Är det någon som jag har träffat under semester som INTE vill vara synliga på min blogg. Maila mig isåfall.

Jag saknar inte bara min dator. Jag saknar kvinnliga konversationer! Jag har nu i snart 2 1/2 vecka umgåtts med min man och Bosse (min mammas man) samt kidsen. Behöver jag skriva något mer... Jag vill dricka kaffe och snacka skit och älta och vända på saker och ting. Jag försökte idag föra ett sådant samtal med min man. Det gick inte.

Följande hände. Vi hade varit på stan och stod vid vår parkerade bil. En kvinna frågar: Ska ni åka, får jag din parkeringsbiljett?

Jag gav kvinna biljetten. Hon tittar på tiden (ca90 min kvar) och skakar missmodigt på huvudet och suckar. Jag säger Varsågod. Kvinna bara tittar på mig. Jag säger Varsågod igen. Då går kvinnan.

Jag tyckte det var urdåligt av kvinnan att vara så fruktansvärt otacksam OCH inte ens kunna säga ett litet Tack.  Detta försökte jag berätta för min man och jag var väl kanske lite upprörd  och berättade om och om igen vad kvinnan gjorde. Det slutade med att min man sa till mig att jag inte skulle vara arg på honom. Det var kvinnan som gjorde det, inte han och Ja, han hade förstått vad kvinnan gjort.

Kontentan av det hela. Hade jag pratat med en av det kvinnliga könet  så hade hon hakat på direkt och förstått mig.

En sak till... Igår satt jag och tittade på PGA Golf Tournament i 2 timmar och jag tycker inte ens om golf!  

Män i för stor dos kan inte vara bra ;)

Inga kommentarer: