måndag 24 augusti 2009

Änglar & Demoner

Ibland beskriver en bild mer och bättre än ord....

 


...och en bild kan spegla hur man känner.

Fast den här bilden speglar absolut inte hur jag känner idag. Idag är jag full av kärlek och mina barn är fortfarande små änglar :) 

Fast ska ärligheten fram så längtar jag till barnens skola börjar igen, på måndag. Det kan bli lite väl intensivt att umgås med sina änglar 24 timmar om dygnet i flera veckor i rad. Så känner iallafall jag! Jag kan se tydligt att kidzen saknar sina rutiner, sina kompisar, andra vuxna så som sina lärare. Att alltid vara med mamma kan bli påfrestande för båda parterna. Jag hör mig själv tjata mer än vanligt och mitt tålamod blir kortare och kortare.

Nu är jag övertygad om att några säkert kommer protestera och inte hålla med mig. Fine, vi är alla olika. Jag vet bara att jag blir en mycket bättre mamma om jag får lite egen tid för att fylla på föräldrarbatteriet.

Har jag fel??

Kram på er,
Sara
Ps. Föräldrarfiltret stängdes av en stund när bilden behandlades i photoshop ;) Ds

Inga kommentarer: