lördag 22 augusti 2009

Home sweet home


Vi har haft 5 underbara och roliga veckor i Sverige där vi hälsat på familj, släkt och vänner. Det har varit kanon men det känns alltid skönt att få komma hem till sin egen säng och hus.

Vi landade i Krabi runt halv sju på kvällen så det blev bara till att åka hem och fixa middag, badning och nattning. Jag och mannen sträckte ut oss i varsin halva av soffan och somnade båda två ganska snabbt. Så redan runt 23.00 gick vi och la oss.

Vi hann inte mer än släcka och gå och lägga oss fören kidzen vaknade och därefter följde 2 timmar av vandring mellan vårt rum och barnens. Gråt, kissa, dricka vatten, gråt, kan inte sova, mer vatten, kissa en gång till, lite mer gråt. Så höll det på tills jag trodde jag skulle ge upp och sätta på TVn men det gjorde jag inte ha ha.

Idag vaknade jag av att Tess bad mig få vatten. Jag suckade och tänkte för mig själv att det är väl bara att skruva på kranen och dricka tills jag kom på att vi var hemma igen och vattnet inte är åtkomligt för kidsen själva.

Så jag klev upp och fixade vattnet och insåg att klockan nästan var 12.00 dvs lunchtid!

Liten tendens av Jet lag eller vad tycker du?

Inga kommentarer: