onsdag 11 april 2012

Tillbaka till vardagen i Thailand

Dessa vattenrutschkanor fanns på hotellet. Väldigt uppskattat bland barnen!

Om en stund ska jag åka ner till kontoret och ta tag i pappershögen. Motivationsnivån är i botten. Vill så mycket hellre vara hemma med barnen och slappa. Dessvärre så måste även jag arbete emellanåt och idag är en sådan dag. Barnen får snällt följa med till jobbet. De har 1 vecka kvar på deras "Nyårslov". Om 2 dagar är det Thailändska nyåret - Songkran. Igår var vi och inhandlade årets vattenpistoler som barnen redan har invigt här hemma på gräsmattan.

Vi blir ett 30-tal som kommer att fira nyåret tillsammans på min restaurang. Samma tradition som alla andra år. De gör huvudgatan enkelriktad och alla är ute och leker och har vattenkrig. Lagom till fyllan börjar göra sig märkt bland alla deltagare åker jag och min familj hem. Då är vi nöjda och belåtna. Jag vägrar att ge mig ut på vägarna på kvällen. Tyvärr är dödsantalet väldigt högt dagarna runt Songkran.

Avslutar med en, i mitt tycke, härlig bild från solnedgången på Bali.


Tess och Viktor står och spanar ut på surfarna. Tyvärr lyckades jag inte fånga någon bra bild på någon surfare. Ett bättre objektiv till kameran behövs isåfall.

Nä, jobbet kallar!

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Låter som en bra ide att åka hem i tid... Hoppas ni får skoj!