tisdag 6 september 2011

Waterslider



Igår invigde vi waterslidern Maken beställt från USA. Gisses vad barnen tyckte det var kul. Hade jag inte haft ont i revbenen skulle jag lätt lekt med dem!

Jag är väldigt dålig bloggerska just nu. Det beror väl på lite olika anledningar. Först och främst att jag inte haft tid, sedan har jag varit orkeslös på kvällarna. Har haft problem med min hosta vilket gjort att jag sover dåligt och haft fruktansvärt ont i revbenen och ryggen på höger sida.

I söndags åkte jag över till Phuket och besökte sjukhuset. Fick en doktor som jag direkt fattade tycket för. Han ställde tusen frågor och jag kände att han inte kommer att ge sig förens han vet orsaken till hostan. De kollade TBC och någon annan sjukdom som jag inte kommer ihåg. Jag fick ta lungröntgen och ultraljud och alla tester kom ut med bra resultat. Jag var inte sjuk.

Hostan är nu konstaterad att den uppkommit pga allergi. Så nu har jag bl.a fått antihistamin som ska hjälpa. Soffan vi har där hemma måste bytas ut då jag är kvalsterallergiker och vi tror att den är stora boven. Soffan kommer att bytas ut i November. Då öppnar IKEA i Bangkok :)

Inga kommentarer: