tisdag 24 maj 2011

3 1/2 vecka

R.I.P

Det var allt vi fick tillsammans. Det har varit en tung kväll hemma hos Thaison. När vi kom hem ikväll så hittade vi vår kära nya familjemedlem Thaiger utanför grinden. Han hade blivit ihjälbiten av en utav hundarna på gatan.

Jag hittade Thaiger på exakt samma plats som vår förra katt Candy. Båda blev ihjälbitna.

Thaigers död är mitt fel. Det var jag som tjatade på Maken att vi skulle skaffa en ny katt men Maken har varit hård och sagt nej, i rädsla för att det skulle ske samma sak med nästa katt.

Jag sa att det var en olyckshändelse och självklart skulle inte detta ske om vi fick en ny katt. Så j-la fel jag hade!!!

Så här sitter jag nu. Tom i hela kroppen efter att ha tröstat Tess och Viktor.

Jag har även hunnit skälla ut grannarna för Thaigers död. Det är trots allt de som tagit hit dem och sköter om dem. Jag fick grannfrun till att börja gråta. Så där stod vi - 2 vuxna, 2 barn som gråter och granngubben sprang omkring och jagade bort hundarna.

Nä, fy fabian vilket tråkigt inlägg! Det är nog inte menat att vi ska ha katt :(

Inga kommentarer: