onsdag 4 augusti 2010

King Kobra Show

Yisses vad jag är dålig på att blogga!

Här rullar dagarna på. Barnen har varit i Nua Klong (hos thaifamiljen) och sovit över där en natt. Just nu är de inne i Krabi Town med B (en äldre svensk dam som bor här). Jag själv har försökt fixa med nya huset. Det börjar verkligen bli färdigt snart. De har börjat kakla badrummen och målaren har grundat taket och målat halva min gråa vägg i trappan. Det kommer att bli såå fint tror jag.



Vi har även satt ihop min Maskros :)


(ja, jag vet att 2 tavlor ramlat ner på väggen bakom MEN vi flyttar snart...)

----------

Just nu håller vi som bäst på att försöka ta oss in i grannens hus. Mammas man Bosse kommer hit i nästa vecka och ska bo i deras hus. Nu visar det sig att de gett mig fel nyckel OCH även skickat fel nyckel från Sverige. De vet inte vart den korrekta nyckeln är så vi får helt enkelt bryta upp låset.

Nu visar det sig att det är inte så enkelt att bryta upp ett lås. Min personal har hållt på i 40 minuter... Svetten rinner längst med kinderna på honom. Idag har vi 41 grader och mycket tryckande luft. Vankas kvällsregn...

----------

Igår var Tess och Viktor på en King Kobra Show med några kompisar. Jag HATAR ormar och TOTALVÄGRAR att åka dit. Tess har tjatat snart i ett år att hon vill dit så hon var jätteglad.




Tess med sin simlärarinna




Viktor ville oxå klappa ormen

Jo, vi har oxå varit på en halvdagsutflykt. Åkte och besökte en riktig lokal thaiskola. Bilder kommer senare.

Kram från värmen

Inga kommentarer: