onsdag 18 augusti 2010

En liten fiskeby - Koh Klan

Sitter på kontoret och jobbar ett par timmar. Bosse håller på att gå sin Nitrox-kurs (dykning) och barnen är på Summer camp.

Barnen tycker det är jätteskoj på summercamp. Förmiddagarna spendars på skolan och efter lunch åker de varje dag ut på en utflykt. I måndags åkte de in till Krabi och tog en longtailbåt över kanalen till en liten fiskeby (ön heter Koh Klan). Där fick de på nära håll se bl.a lejopardhaj, pufferfish, clowfish (Nemo) och hummer.

Det finns en grotta där som de gick in i och Tess var tydligen jätterädd. Viktor däremot klampade omkring ombehindrat i mörkret.



Igår var de och besökte ett militärfartyg samt ett museum. Idag står det bad på schemat. Tyvärr ser himlen väldigt mörk ut så det vankas regn när som helst.

Själv funderar jag på att åka till frissan men eftersom det är onsdag så får vi väl se om frisörsalongen är öppen eller inte.

Imorgon tror jag bestämt att jag och Bosse ska åka över till Railey beach och ta ett par timmars bergsklättring. Jag ljuger inte när jag säger att jag inte varit på Railey på flera år. Skäms på mig. Det är jättevacker där ute. Ska försöka knäppa lite bilder så ni få se.

Sköt om dig!
Kram

Inga kommentarer: