måndag 23 augusti 2010

Uppdatering av vårat husbygge

Idag tog jag min vanliga morgonrunda till nya huset och såg att de börjat kakla på toaletten där nere. Vi ska ha vita stående kakelplattor på väggarna, svart golv samt ena duschväggen i mosaik som går i rött, gult, brunt och vitt.

När jag såg mosikväggen fick jag smått panik. Det var inte alls som jag föreställt mig. Så det blev till att handla snabbt. In i bilen, åka till kakelaffären och välja ut nytt golv. Tror jag valde golvet på 7 minuter! Nu hoppas jag att min inpulsiva handling kommer att bli lyckad. Från svart golv till brunaktigt istället.

Så här ser en del av duschväggen ut:



Barnen kommer att få ta "Master bedrom" för det rummet är störst. Men jag har ändå i åtanke att vi en dag kommer att flytta in i detta rum. Så badrummet kommer att ha två handfat på en svart granitskiva. Kranarna kommer att monteras direkt i väggen samt golvet kommer att vara grårutigt. Tänkte piffa till det lite genom att sätta "wallies" på väggarna med små monstergubbar i färgglada färger så det blir roligare för barnen.



Så här ser det tredje sovrummet ut där uppe. Det kommer att blir som ett gästrum/kontor tills vidare.
Rummet är väldigt ljust tack vare glasblocken samt att det finns ett litet fönster OCH en liten balkong. Bilderna gör sig inte rättvisa. Skulle suttit fint med lite vidvinkel på kameran...



Golvet ni ser är vitt, högblankt och 60x60 cm stora. Har lagt detta golv på hela övervåningen.

Där nere ser det ut så här just nu:



Det blev supermörkgrått golv, nästan svart, i storlek 60x60 cm men inte högblankt utan matt. Innertak samt golvlister kommer att målas vita och väggarna är i en off-white som slår lite åt det gråa.



Eftersom vi bor i ett relativt varmt och soligt land :) så är fönsterrutorna något tonade. Detta hjälper för att hålla värmen ute. Jag var lite skeptiskt mot detta först men insåg ganska snabbt att alla andra hus har tonade och det skulle se konstigt ut om vi hade vanliga. SAMT att det kan vara skönt att komma in i ett svalt hus istället för en bastu på eftermiddagarna.

Så här ser huset ut utvändigt:



Det har verkligen tagit form de senaste 2 veckorna. Något inflyttningsdatum har vi ännu inte. När huset är färdigt ska köket byggas samt trappräcket. Inte förens detta är på plats kan vi flytta in.

Kram
Sara

Inga kommentarer: