torsdag 10 december 2009

Koh Hong

Idag är kindergarten stängd då det är en röd dag i Thailand. Jag har lovat barnen att åka ner till stranden och bada. Jag vet inte vad det är som håller på att hända men så här mycket har jag inte badat sedan mamma och Bosse var här i April. På tal om Bosse - min plastpappa - han kommer snart hit och det längtar vi alla till!!!

Igår träffade jag en gammal kompis från Hultet. Vi har inte setts på flera år men när vi väl träffades så kändes det som om det var ett par veckor sedan. Visst är det konstigt att med vissa människor så klickar det direkt oavsett hur lång tid det har gått mellan träffarna.

Hon och hennes familj frågade mig om jag ville följa med ut på någon ö idag, men där gick gränsen. Visst det är fantastiskt vackert på Koh Hong (där de skulle åka efter rådfrågande av mig). Klart vatten, pudervit sandstrand, vacker vy osv men nä, en heldag på stranden är för mycket för mig. Men visst är det vackert?!

 

Jag är väldigt bekväm av mig och att åka ner till Aonang stranden och Massage nr8 passar mig perfekt. Där känner sig barnen hemma och kan leka i skuggan. Jag kan koppla av med en massage. Sedan ta en kopp kaffe och äta en nyplockad och färskt uppskuren ananas. Det passar mig kalas!



Bilden ovan är tagen när vi var där i måndags. Barnen sitter och äter lunch tillsammans med Oy - vår ängel som hjälper oss med barnen. Hon var hemma igår kväll, när både jag och Stefan jobbade. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne. Nu är hon höggravid och börjar bli trött men jag hoppas att hon orkar jobba ett tag till.

Nä, nu börjar barnen tjata om att få åka till stranden. Jag får väl ta och rycka upp mig och klä på mig.

Stor kram till alla som vill ha!
Sara

Inga kommentarer: