fredag 11 november 2011

Loy Kratong


Igår var det Loy Kratong. Vad det är för högtid kan ni läsa i min gamla blogg. Klicka på här!

Sedan ett par år tillbaka så firas Loy Kratong genom att Ao Nangs strandpromenad stängs av och turister och thailändare samlas längst med stranden och sänder ut sina kratonger till havs. Med kratongen skickar man ut alla dåligheter och hoppas sedan på lycka och framgång.


Tess och Viktor hade gjort sin årliga kratong på skolan och dessa ville de ju självklart sända ut till havs. Så vi åkte ner till min restaurang och åt middag och därefter gick vi ner och sjösatte våra kratonger, som självklart välter efter första vågen.


De större hotellen har en liten tävling sins emellan för att se vem som kan göra den vackraste kratongen. Här är några.


3 kommentarer:

Anna S sa...

Vilka fina bilder du har tagit och det låter som en fin tradition.

Du undrade om jag är nöjd med iphonehögtalaren - ja det är jag :). Den används flitigt i köket.

Lycka till i öl- och glassjakten!

KRAM

Linda sa...

vilken fin tradition.

Och gud så lika Tess och viktor var på den bilden, alltså dom är ju väldigt lika men extremt på den bilden, så fina.

Vi ska snart till Sundsvall igen, jag hoppas du möter upp för fika:)

Kramkram

Malin N sa...

Håller med Linda ovan - de är verkligen syskonlika och så himla sööööööta!!! Kram - hade gärna haft en sådan fin tradition nu i höstmörkret:-)