onsdag 16 november 2011

Andaman Festival

Först och främst, TACK! Tack alla som lämnade en hälsning igår. Det var verkligen jätteroligt att få läsa lite om er. Återigen tack.



Igår var hela familjen på Andaman Festival som vara mellan den 13-22 November. Mellan klockan 18-22 stänger de av strandvägen på Hat Nopparathara och massor av thailändare kommer dit för att gå på marknaden, så även vi.

Vi åt middag från en utav stånden och sedan ryckte det i barnens ben. De ville gå till karusellerna och hopptornen. Birgitta var även med oss och hon var så snäll och gav barnen en varsin peng som de fick handla vad de ville för. Tur att de glömt bort kaninungarna som Tess tjatade om att få före middagen, puh.



Det var en stor marknad och barnen lekte och lekte och jag hade inte hjärta att säga till att det var dags att åka hem och lägga sig. Så det var 2 trötta barn som åkte till skolan idag.



Jag måste oxå ha varit enormt trött eftersom jag trodde det var tisdag. Barnen ifrågasatte ändå mig men jag höll fast vid att det var tisdag. Shi fick jag när vi kom till skolan. Alla andra barnen hade Sportsuniformen på sig förutom mina barn som hade den vanliga uniformen. Jag hade fel dag!

Det var bara till att åka hem och hämta sportkläderna och det är tur att jag alltid försöker komma i god tid till skolan. Jag hann komma fram precis till att de sjungit färdigt nationalsången och skulle gå till sina klassrum. Tess och Viktor bytte kläder fort och sedan frågade Tess mig om det inte vore bra om även jag gick till skolan. Då kanske jag kan lära mig veckodagarna så det här inte händer igen.

1 kommentar:

Kolle Morfar sa...

Dav det låter härligt med att få besöka en marknad. På en marknad är det tillåtet att handla onyttiga saker vad köpte du?