onsdag 24 juni 2009

Inskolning i Thailand


Hjälp, vad hände nu?!?!

Idag när jag hämtade upp dottern på skolan så kom skolsekreteraren fram till mig. Hon berättade att ägarinnan ringt henne tidigare på dagen och hade en hälsning till mig. Min son kan börja kindergarden redan imorgon. Tanken var att han skulle börja efter sommarlovet men nu säger ägarinnan att han får börja redan imorgon- free of charge! Hon sa:
- Se det som en inskolning och det är en specialare för dig och din son. Om din son uppför sig lika bra som din dotter kommer det gå jättebra.

SÅ imorgon börjar lillebror Kindergarden!!!! 

Tidigare ikväll så var jag nära att flytta fram inskolningen då jag fick lite småpanik. Lillebror börjar bli en stor pojke och hans mamma har inte hunnit att bearbeta det hela. Dotter och son är superglada och dansade omkring när jag berättade nyheten.

Imorgon ska jag ta med kameran och knäppa lite kort så ni får se. Han har dock ingen skoluniform ännu men han får låna en skoltröja från storasyster. Vill han får han även låna en byxkjol säger hon, hahaha.

Inga kommentarer: