tisdag 5 oktober 2010

Regnet öser ner MEN ändå har jag....

 




Som ni har sett har jag inte varit särskilt aktiv den senaste tiden. Just nu har jag fullt upp med flytten till nya huset. Som det ser ut just nu så kommer sista flyttlasset att gå imorgon och vi kommer att få sova i vårat nya fina hus för första gången.  

Allt är självklart inte färdigt. Köket saknar bänkskivan, som ska bli i svart granit. Vattenmätare blir installerad nästa vecka men vi får koppla på oss hos grannen tills dess. Solcellspanelen på taket är heller inte inkopplad men det gör inget då solcellspanelen är för varmvattnet. På bottenvåningen saknas fortfarande handfat samt duschen inte fungerar då duschen vi valde självklart var felkonstruerad och behövde sändas tillbaka till leverantören.

Att jag även kommer att behöva skrubba och putsa varje enskild golvplatta på nedervåningen är ett projekt i sig. Jag valde ett mörkgrått matt golv som tak/vägg-färgen gillade att sätta tänderna i. Hantverkarna har enligt dem tagit bort fläckarna men i mina ögon är hela golvet flammigt och färgen känns mest utsmetad istället för borttagen.

Om ungefär 1 vecka kommer jag att få tillgång till den "elektroniska världen" igen. Då kommer parabol-TVn, internet samt telefonen att bli flyttad till nya huset. Har ni tur så har min bloggtorka gått över och jag lägger ut lite bilder från huset :)

Tills dess!

Stor kram
Sara

Inga kommentarer: