måndag 11 oktober 2010

Khao Hang Nak

Igår hade vi en liten "Team building" dag med Makens personalen.

Vi samlades kl.08.00 för att gemensamt åka till Tup Kaek som ligger ca 17 km utanför Ao Nang. Där började vi dagen med en hajk/vandring upp för berget. Jag har hört talas om denna "promenad" tidigare och att det är ganska brant vissa bitar. MEN att det skulle vara så jobbigt som det var, det trodde jag aldrig. Jag var nära att ge upp vid två tillfällen!

Det fanns två "viewpoints". Bilden nedan är från den första och ger en fin utsikt över Kho Hong. Bilden på Maken visar lite av skogen och vandringsleden.



Khao Hang Nak är det högst berget du kan bestiga i Hat Nopparathara National park och toppen ligger 498 meter över havet. Dessa 3,7 km vandring tog oss 1 timme och 20 minuter men väl uppe var tröttheten som bortspolad. Utsikten var fantastisk! Det var tyvärr väldigt dimmigt så några "Kodak-foton" blev det inte. Jag bjuder dock på några ändå :)


(Vår söta thai-personal hade fixat denna fina "Banner". Tyvärr så har thailändare ibland lite svårt för månaderna... Det var igår 10 Oktober vi besteg berget). Alla är inte närvarande på bilden.



Det tog oss lika lång tid att gå tillbaka. Väl nere vid bilen så skrek magen av hunger och kroppen ville sova. Tur att jag fixat barnvakt för hela dagen, för efter lunch slocknade jag i sängen.



Visst är det vacker utsikt trots att det inte var klar himmel?!

Det finns ett litet avhäng som man kan gå ut på. Jag är inte höjdrädd men det sög faktiskt till ganska rejält i magen när jag gick ut på avhänget och tittade ned och såg trädtopparna 500 meter under mig. 



Coolt va?!

För den som vill se något vackert och samtidigt få sig en rejäl motionsrunda. Då kan jag varmt rekommendera denna vandring.

Kram från ett regnigt AoNang

Inga kommentarer: