tisdag 7 september 2010

Svar på frågor

Fick en liten fråga härom dagen som jag tänkte försöka svara på.

____________________________________________________
Postat av: RRR

Hejsan

Jag har följt din blogg ett ganska bra tag (vet inte om jag får det :D) och tycker att du har en fin blogg. Jag hade två frågor som jag gärna ville ha svar på :). Vad jobbar du och din make med och hur mycket kostar det att plugga Thai och vet du nåt om den skolan du går på är CSN-berättigad ?


2010-09-03 @ 21:43:43
____________________________________________________

Hej RRR,

Kul att du tycker om min blogg. Skriver bara vad jag känner och tycker. Inget märkvärdigt, bara min vardag :)

Min make äger 4 dykcenter utplacerade i Krabi, Koh Lanta, Phuket och Khao Lak. Jag äger och driver en restaurang i Aonang.

Skolan där jag tar mina  thailektioner heter Ilearning och ligger inne i Krabi Town (17 km från Aonang). Min thaiskola kostar 4900 Baht (ca 1200 sek) för 20 timmar. Jag går 3 dagar i veckan och varje lektion är 1,5 timme. Om den är CSN-berättigad vet jag inte. Jag är mycket tveksam. Det jag däremot vet är att alla mina studiekamrater har anmält och betalat för thailektioner för 1 år och genom att göra detta så hjälper skolan till med ett 1 års visum (studievisa).  

Eftersom jag varit bosatt utomlands så pass länge så är jag idag utskriven ifrån Sverige. Jag är fortfarande svensk medborgare men har inte rätt till bidrag på några sätt. Så all skola för våra barn samt min egen får jag ta från egen ficka.

Nu ska jag strax åka på ett PA-meeting (Föräldrar möte utan lärare).

Inga kommentarer: