lördag 23 maj 2009

Trolldeg och avloppsrensning


Idag har varit en hemma dag. Då tänker ni, jaha, det har regnat. Så är faktiskt inte fallet. Snarare tvärtom. Det har varit jättevarmt. Fråga mig inte hur varmt för jag äger inte ens någon termometer. Kan tänka mig att det legat runt 30+ grader och strålande sol.

Idag har mannen varit huslig och lagat vattenledningen under diskbänken. Han har även städat taket (vi har ett platt tak som en stor terass, som vi använder typ 2 ggr per år för det finns ingen skugga). Själv så har jag och barnen gjort trolldeg på mitt fina svenska havssalt (Snyft. Hade inget annat och när jag väl sagt till barnen att vi skulle göra trolldeg så kan jag inte ändra mig pga att jag inte vill ta slut på mitt goda svenska salt). Viktor satt mest och åt degen (urk) och Tess gjorde en namnskylt som vi la ut i solen för att torka.





Efter trolldegs-alstrandet så var det dags för Viktor att sova middag. Tess lekte med barbie och jag började göra lunchen. Idag blev det Färgglatt tonfiskris. Det var helt okey. Jag la själv till lite lök för att ge mer smak.

Därefter blev det en sväng ut i min otroligt lilla trädgård. Här kommer ett gäng amatörbilder...


Hibiskus


Min häck


En gul klätterblomma


En vit blomma som även kan bli till ett träd. Som jag blir galen över för jag
kommer inte på vad den heter, just nu. Det var en av mammas favoritblomma,
som hon alltid kommenterade över deras vackerhet och storlek.

Inga kommentarer: