fredag 26 oktober 2012

To all my muslim friends - Eid Mubarak


 
Idag har all vår muslimska personal en halv ledig dag. Det är en stor muslimsk högtid där förmiddagen spendaras i moskén. Alla är vackert klädda och det är en dag de gärna spenderar med familjen (om man inte bor i Ao Nang och måste arbeta då turisterna har börjat komma).
 
Jag sitter med andra ord själv här på kontoret och restaurangen ekar tomt. Vi öppnar inte fören kl. 15.00. Det passar mig utmärkt eftersom jag just nu sitter och skapar vår nya meny som ska börja gälla fr.om den 1 November. Då har jag bestämt att högsäsongen ska börja på allvar ;)
 
Den 31 oktober kommer första charterplanet från Stockholm! Yes, som vi alla har längtat.
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Lotta K sa...

Hej ! Sitter i ett kallt och höstlikt Sverige och önskar jag hade plats på det planet :-) ! Har följt Din blogg ett tag och tycker det är så roligt att höra hur ett vardagsliv ter sig för svenskar i Thailand! Mannen och jag brukar tillbringa 3-4 veckor varje år i Thailand och nästa gång blir det nog Ao Nang igen ! Håller tummarna att Din restaurang blir välbesökt varenda dag :-)
Mvh Lotta

Anna S sa...

Wihooo nu kommer turisterna!!
Vad blir det för smarrigt på menyn?

Hoppas du och familjen får en härlig helg!
Puss o kram