fredag 17 september 2010

Huset besiktat

Heej,

Nu var det säkert en vecka sedan jag skrev sist. Veckan har varit händelserik och tid för bloggen har inte funnits. På jobbet så förbereder jag inför högsäsongen och jag verkligen längtar efter turisterna. Det är knapert i kassan efter 6 månader med en tom restaurang.

Barnen (läs Tess) har kvällarna fullproppade. Antingen med taekwando, yoga, simning eller så träffar hon någon kompis. Viktor vill varken vara med på taekwando eller yoga. Han vill bara vara med sin mamma hela tiden.

Viktor har kommit in i en gråt-och-gnäll-period. Han sover dåligt om nätterna och gråter för minsta lilla. Något som kan driva mig till bristningsgräns. Jisses vad det är påfrestande. Hoppas att han fort, fort kommer över denna period och börjar sova hela nättern OCH slutar gråta/gnälla. Det är klart han får gråta om han är ledsen men han behöver inte gråta för minsta lilla. 



Huset besiktades i veckan och små justeringar ska göras sedan är det klart. I förrgår kom snickarteamet dit och började med trappräcket och köket. Har ännu inte beslutat mig om trappräcket ska vitmålas eller vitbetsas. Vad tycker du??

Knäppte ett kort i morse. Det är långt ifrån klart men jag tycker ändå man kan se en stor skillnad mot hur "orginaltrappen" ser ut i de andra husen.



Vi kommer att ha stående ribbor mellan pelarna med max 10 cm emellan samt själva trappstegen kommer att täckas så man inte se nivåskillnaderna mellan trappstegen.

På tisdag ska vi till "Land department" och förhoppningsvis går allt smidigt och vi kan skriva över mark och hus på oss. Sedan åker vi till banken och skuldsätter oss. Sedan är vi husägare :)

Torsdag 23 September är "Lucky Date" så då kommer vi troligtvis ha en cermoni i nya huset. Något man bör ha före man flyttar in. Mer om detta senare.

Njut nu av helgen!
kram Sara

Inga kommentarer: