söndag 16 maj 2010

Söndag 16 april

Igår var det en bloggfri dag. Maken åkte tidigt på morgonen till Phuket och kommer inte hem förens i kväll. Jag fick tidigt på dagen ont i huvudet som sedan sakta men säkert övergick till migrän. Jag lyckades dock köra barnen till simskolan och hem och göra lunch. Sedan gick Tess in till grannflickan (som även var här hela förmiddagen) och lekte på eftermiddagen.

Viktor och jag sov middag tillsammans men det hjälpte inte mot migränen. Så när Tess kom hem vid 5-tiden så blev det TV för dem och en mycket enkel middag som de själva så snällt åt i sällskap av TVn. De var snälla som lamm och lät mig ligga i mitt mörka rum. De kom bara in emellanåt för att visa mig något eller fråga hur jag mådde.

Att det även var lördag brukar hjälpa deras "snällhet" mot sin mor. För lördagar är det godisdag OM man varit snäll och lyssnat på sin mor. Ett tecken på att jag inte mådde bra var att jag lät dem äta upp mina sista Dumle kolor!



Min princessa och Spiderman-kille

Idag mår jag bra igen. Tess är hos grannen och leker. Viktor sitter brevid mig och leker med playdough. Vi borde sätta oss i bilen och åka och handla mat. Det ekar i kylskåpet. Men hur kul är det att åka och handla? Inte alls!

Vi får se hur dagen fortlöper sig. Jag återkommer lite senare idag.

kram från ett varmt Aonang!

Inga kommentarer: