tisdag 25 maj 2010

Patong beach


Hej alla glada,

Tusen tack för alla tips på kalla såser!! Superkul att så många gav mig tips. Alla verkar även vara mycket enkla att göra, vilket passar mig perfekt :)

Igår blev det en bloggfri dag. Jag och Maken var inne i Krabi och kollade på kök och käkade lunch tillsammans. Därefter hade vi ett föräldrarmöte med skolan. Fast utan skolan :) Vi är ett gäng föräldrar som vill förbättra skolans utseende och försöka få fler elever. Det första vi ska göra är att arrangera en lördagsaktivitet med föräldrar och de äldre eleverna där vi ska måla om klassrummen samt installera fler fläktar och möbler.

Idag har jag använt större förmiddagen åt att försöka installera en printer. Jag blir tokig när elektroniska apparater inte fungerar som de ska. Jag tycker det borde finnas en lag som säger att det ska räcka med att plugga in kontakten och tycka på "On" och sedan ska det bara fungera.

Nu är det lunchdax. Därefter ska jag och en av min thaipersonal åka in till Krabi och se om vi kan få en köksoffert från ett företag.

Vi har ännu inte hört något från banken gällande huset. Rödskjortornas vandalisering gjorde att bankerna stängde i nästan 1 vecka. "Min" bank fick 7 bankkontor försatt i brand.

Idag bjuder jag bå en bild som jag tog i Patong när vi var där med restaurangpersonalen. Jag personligen gillar inte Patong beach men bilden blev vacker :) 



Jag tog bilden ifrån bilen. Maken stannade till snabbt och jag upp fort som attan med kameran medan bilarna tutade bakom oss :)
--------
PS. Jo Linda, båda mina barn pratar flytande thailändska, engelska och svenska. Min Make är svensk så hemma pratar vi bara svenska. Engelska och thailändska är det som gäller på skolan. DS

Inga kommentarer: