lördag 2 juli 2016

Stolt mamma!


"Outstanding sports performer" och "Most improved sports person"

Igår var det sista dagen på skolan och som tradition var det prisutdelning för de barn som utmärkt sig under året akademiskt, bild, musik samt idrott. 

Jag satt på första rad som stolt mamma då BÅDA våra barn fick en utmärkelse. Hur stolt blir man inte då när det finns över 600 elever på skolan?! 

Att lyfta fram och belöna de som gjort fantastiska resultat skulle nog inte ske i Sverige eller har jag fel? Här kanske det går till det extrema och det är inte alltid jag tycker det är rätt. Men... igår när det var mina fantastiska trollungar som var uppe på scenen så ska jag villigt erkänna att jag var stolt. Både Tess & Viktor har jobbat hårt för utmärkelsen och hade faktiskt detta som deras mål för detta skolåret. Förra året var deras första år på skolan och allt var nytt. Mycket allt lära sig och många nya intryck. När de för ett år sedan var med på skolavslutningens ceremoni och fick se sina kompisar gå upp och få pris så sa båda att nästa år ska det vara jag. Kul när de själva sätter upp mål och når dem :)

Nu har sommarlovet officiellt börjat och de första dagarna står inget på schemat. Bara lata dagar.