fredag 27 juli 2012

Jag lovar att inte förvandlas till en hundblogg!


Men det är väldigt svårt att undvika att blogga om Dexter med tanke på att han är fokusen i familjen just nu. Det är verkligen som att ha en bebis i familjen. Han ska äta på utsatta tider, kissas efter sovstund, lekstund och efter mat. Han måste hållas under 100% uppsikt hela tiden annars är det lätt något som går sönder.

Än så länge har han bara bitit sönder Tess bästa kompis skor och mina Quiksilver shorts.

Inatt var ingen rolig natt. Han totalvägrade att gå in i sin bur och började att skälla. Jag har inga problem att ignorerar gnäll och skäll men när det är 01.00 på natten och vi bor i ett parhus, så är det inte lika roligt.

*****

Tess har jag inte sett på 2 dagar. Hon är hos bästisen. Viktor vill inte vara med någon annan än hans älskade mamma. Han är då en sann mammagris!

*****

Tråkigt inlägg, sorry, ingen inspiration.

Ni får helt enkelt fixa Instagram på mobilen och hänga med mig där. Sara Thaison heter jag!

4 kommentarer:

En pojkmammas vardag - Livet på torpet sa...

Haha, det är inte alltid enkelt att ha valp i huset ;) Det är först nu efter ett år som Märta slutat bita sönder varenda leksaksgubbe hon hittar ... nu gör hon det bara ibland ;)
Kram

En pojkmammas vardag - Livet på torpet sa...

Haha skönt att jag inte är ensam om att ha typ världens sämsta kondis ;) Men det där med att springa har aldrig vart min grej, gå snabbt däremot .. men man kanske vänjer sig? eller så hamnar jag i soffan som en latmask igen ;)

Det där med Märta. Jag tror att småhundar är mer odrägliga. Dom är svårare att göra rumsren och säkerligen att få att sluta äta på saker. Du ska se att eran sötis snart har slutat :)

Russin sa...

men HERREGUUUD!!!! vilken sötis till vovve ni har.. och jag måste säga att de chokladfärgade labbarna är det finaste, helt klart.. här hemma är det svårt att få tag i dom, tror inte de finns så många kennlar som föder upp bruna..

haha blogga på du om vovven, det är ju roligt att läsa om. .:) precis som jag maler på om min löpning haha.. :)

kramisar

Anonym sa...

vaddå gå in i sin bur på natten - hunden är väl en familjemedlem?