söndag 3 april 2011

Mat, vatten och klädinsamling

Imorgon kommer jag och några av mina anställda åka ut till det mest drabbade området när det gäller översvämningarna, som skedde för några dagar sedan. Det sägs vara över 100 döda och fortfarande många saknade. Många hus var av enkel konstruktion och försvann helt med floderna. De som är kvar är fyllda med lera från golv till tak.

Imorgon bitti kommer min personal in tidigare och lagar mat och gör matlådor. Vattenflaskor ska inhandlas samt sortering av insamlade kläder. Det blir även ett stopp på Tesco för att inhandla bl.a underkläder.

Jag försöker involvera Tess och Viktor i vad vi gör och bad dem titta bland sina gosedjur om det ev. var någon/några som de skulle kunna tänka sig ge till de drabbade barnen.

Allt började jättebra och högen växte. Sedan kom frågan - Vem har jag fått det här gosedjuret ifrån? Är det mormor? Då minskade högen drastiskt. De ville absolut inte ge bort några som deras mormor gett dem. Vilket jag förstår. Även barnen försöker behålla mormor färskt i minnet.

Jag är ändå stolt över den lilla högen de fick ihop. De kramade och pussade alla djuren hejdå.

Inga kommentarer: