onsdag 24 november 2010

När är det första advent?

Nu känner jag mig lite lätt stressad. Har inte läst några bloggar på hela helgen och när jag nu gör det så verkar halva sveriges befolkning ha putsat fönster och bytt till julgardiner i helgen, för att invänta kommande Första Advent.

Jag fick sätta mig och googla och inser nu att Första Advent är redan nu på söndag!! 28 November!! Stämmer detta??

Jag tror jag är så långt ifrån julkänslor som man kan komma. Jag vet knappt vart vårt julpyssel finns i huset.

Nu blev jag ännu mer stressad - PRESENTKALENDERN. 48 paket som ska inhandlas, slås in och sättas upp på lämplig plats. Jag som hade bestämt att i år skulle jag fixa en rolig presentkalender då den vi idag har är för liten för 2 barn.

Nä, nu måste jag nog rota fram julskivan och öppna min burk (okej då, familjens burk) med pepparkakor så jag får in den rätta julstämningen.

För er som har missat det (vilket jag inte tror sker i Sverige) så är det exakt 1 månad kvar till julafton :)



Förra årets pepparkaksbak hemma hos min dåvarande finska granne. Min thailändska vän på bilden hade aldrig bakat pepparkakor förut.



Viktor han höll sig fullt sysselsatt med att stoppa deg, strössel och non-stop i munnnen. Baka det var kul i några minuter.

Inga kommentarer: