torsdag 27 augusti 2009

Servett-tricket


Min 4-åriga dotter börjar bli smart. Hon körde servett-tricket på mig idag vid middagen.

Jag sa att hon inte fick sin efterrätt (Färsk Mango) fören hon ätit upp maten. Lillebror åt upp all sin mat och mangon
så han fick lämna bordet och gå och titta på TV.  Storasystern börjar visa tendenser till smått panik men för ovanlighetens skull satt hon tyst och ifrågasatt inte mitt beslut.

Jag hade tröttnat att sitta och titta på henne när hon åt så jag ställde mig och diska. Hon pratar på så glatt och säger helt plötsligt att hon är färdig och visar stolt upp en tom tallrik.

Bra gjort tjejen säger jag och ger henne mangon och fortsätter diska.

När jag nu städar bordet ser jag en ihopknycklad och bullig servett vid sidan/under tallriken. Där låg maten!

Så nu ska servetterna inta en annan plats i hemmet :)

Inga kommentarer: