söndag 3 juli 2016

Bra böcker för att få barn att läsa


Igår åkte hela familjen till Central shopping center och besökte bokhandeln. Vi alla laddade upp inför sommaren. Det vara bara Viktor som inte hittade något direkt. Jag vill så gärna att han hittar en författare som han gillar och får upp intresset för att läsa böcker. Just nu är hans intressenivå obefintlig! Han köpte boken "How big is your brain?" Inte boken jag hoppats på men bättre att han läser något än ingenting. 

Jag har för sommaren infört en regel. För att få använda elektronik dvs iPad, mobil, TV så måste man läsa i minst 10 minuter först. Med detta hoppas jag att de fastnar i boken och har jag tur kanske de läser i 20 minuter. Vad tror ni om detta? 

Har ni några bra tips på böcker till en 9-årig ointresserad pojke??? Alla tips mottages tacksamt!

1 kommentar:

Lotta S sa...

Men åh! Albin fick böcker i julklapp förra året. Tror inte ens han läste dem. Ska jag posta dem till er? Gör det gärna om ni vill! =)Han fyllde tio i mars i år.